lørdag 12. mars 2011

Stripete til storebror

Denne gensern har hengt over meg en lang stund.. En UFO som endelig har blitt FO. Det var først når nøstebarnbloggen kom med en rullegenser uten knapper i halsen at jeg skjønte at jeg kunne bli ferdig en gang. Nå stemmer ikke maskeantallet på den nye genseren deres helt med den gamle men det trisket jeg til litt.. Ble ett par ekstra fellinger på raglan og fellin av 8 masker når jeg hadde skiftet til pinne 2.5 på halsen.
Heldigvis var det str. 4 år jeg hadde begynnt på så den passer nok storebror hele neste vinter også.
Liker striper, liker enkle oppskrifter og liker tynnegensre. Nesten så det frister å strikke en i str 1 år til lillebror også.. men det må jeg vist tenke litt på.




Strikkefakta:
Garn: New Zealand Lambwool. 99gram :)
Farge: Aqua og Aqua green.
Oppskrift: Rullegenser fra Nøstebarn, str. 4 år
Pinner: 2.5, 3 og 4.5(til halsfellingen)
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar